Utazástervezés, menetrendek, forgalmi változások

Hogyan tervezhetem meg utazásomat, hol találom a menetrendeket?
  • Legegyszerűbben EMMA, a MÁV-csoport integrált utazástervezője segít ebben.
  • Használhatja a MÁV mobilalkalmazást vagy az új Elvirát is, melyekkel jegyét, bérletét is megválthatja.
  • A menetrendek megtekinthetők a MÁV-csoport honlapján.
  • A HÉV-menetrendek elérhetők a BudapestGO utazástervezőben és a bkk.hu/menetrendek weboldalon is.
  • A menetrendeket a vasútállomásokon, autóbusz-megállókban, HÉV-állomásokon is megtalálja.
Merre jár a buszom, vonatom, HÉV-em?

Járatainkat figyelemmel követheti az EMMA utazástervezővel, valamint a BudapestGO-val (Budapesten és az agglomerációban). A vasúti és a HÉV-járatok a Vonatinfó térképén is követhetők. A helyi autóbuszjáratokról az adott szolgáltató honlapján tájékozódhat.

Hol tájékozódhatok a forgalmi változásokról?

Előre tervezett karbantartások, felújítási munkálatok miatt ideiglenes menetrendek léphetnek életbe. Ezekről, valamint az aktuális forgalmi változásokról online utazástervezőkkel, a MÁVINFORM weboldalán és Facebook oldalán, valamint hirdetményeinkből tájékozódhat.
Kérjük, előre tervezze meg utazását!

Különböző menetrendi információkat találtam, melyik a helyes?

Ha a különböző módon megjelentetett menetrendek tartalma (például az utazástervezőben megjelenő indulások és a menetrendi hirdetményen szereplő információk között ellentmondás van, akkor irányadónak a Társaságunk honlapján adott napra érvényesként közzétett menetrendet kell figyelembe venni.

Szeretnék értesítést kapni a közlekedési változásokról, mi a teendőm?

Javasoljuk, iratkozzon fel hírlevelünkre. A HÉV-közlekedéssel, valamint az agglomerációs buszjáratokkal kapcsolatos változásokról a BudapestGO mobilalkalmazásban is kaphat értesítést.

Változott a menetrend, de nem tudtam erről, emiatt nem értem el a vonatot, buszt, HÉV-et. Mit tehetek ilyen esetben?

Járataink menetrendjéről, továbbá a járat esetleges kimaradásáról, késéséről folyamatos tájékoztatást nyújtunk mobilalkalmazásokkal, honlapunkon, állomási utastájékoztató rendszerekkel, valamint munkatársaink révén. A legfontosabb változásokról a sajtóban is hírt adunk. Amennyiben az utas elmulasztja az előzetes tájékoztatás figyelembe vételét és emiatt kára keletkezik, Társaságunkat nem terheli felelősség.

Honnan tudom, melyik vágányról, kocsiállásról indul a járatom?

A vonatok és a HÉV-ek indulási és érkezési vágányszámát, illetve az autóbuszok indulási kocsiállásszámát megtekintheti a MÁV alkalmazásban és az új Elvirában. Az adatok tájékoztató jellegűek; kérjük, közvetlenül az utazás előtt, az állomáson tájékozódjon.

Mely vonatok számítanak csatlakozó járatoknak?

Csatlakozásnak a belföldi forgalomban csak olyan átszállás tekinthető, ahol a két vonat azonos vasútállomáson tartózkodik és az előírt csatlakozási idők teljesülnek.

Ha az utas a vonat késése vagy kimaradása miatt olyan meghatározott csatlakozó vonatot mulaszt el, melyre érvényes menetjeggyel és helyjeggyel rendelkezik, és utazását folytatni kívánja, kérheti:

  • az elmulasztott vonatra érvényes helyjegye teljes árának visszatérítését,
  • vagy az elmulasztott vonatra érvényes helyjegyének cseréjét a következő alkalmas vonatra érvényes helyjegyre. Ha ez bármely ok miatt nem lehetséges (például nincs nyitva pénztár), akkor a lekésett, helyjegyköteles vonatra szóló helyjegyet a társaság a következő alkalmas vonatra érvényesíti. Ekkor az utas egy szabadon maradt ülőhelyet foglalhat el; ha pedig nincs szabad ülőhely, az elégtelen helybiztosítás szabályait alkalmazza a társaság.
Szabad ülőhely hiányában utazhatok a buszon?

Azon VOLÁN-járatokon, amelyeken álló utas nem szállítható, a jármű férőhely-számának az utasok számára kialakított ülőhelyek számát kell tekinteni. Az utasok elszállításának sorrendjénél a 213/2012. sz. Korm. rendeletben foglaltak az irányadók, az Üzletszabályzat jelen fejezetének kiegészítéseivel.

A csak ülő utast szállító autóbuszjáratok elsősorban a járat indulása előtt, a külön meghirdetett időpontig elővételben megváltott helyjeggyel (helyfoglalást is tartalmazó menetjeggyel) vehetők igénybe. (A nemzetközi járatok elővételben megváltott menetjeggyel – amely ülőhelyfoglalást is tartalmaz – vehetők igénybe.) Az elővételben váltott menetjeggyel nem rendelkező utasoknak az autóbusz-vezető csak akkor ad el menetjegyet a fedélzeten, ha a lefoglalt, valamint a távolabb felszálló és helyfoglalással rendelkező utasok részére fenntartott ülőhelyeken kívül még van az autóbuszon szabad ülőhely.

Minden utas egy ülőhelyet vehet igénybe, ha azt előzetesen biztosította helyjegy vásárlásával, vagy a fennmaradó ülőhelyeket más utasok nem foglalták el. Egy utas számára megvásárolt több helyjegy sem jogosítja az utast több ülőhely elfoglalására.


  << Vissza a kategóriákhoz    Tovább az ügyfélszolgálathoz >>  
Vissza az oldal tetejére Vissza az oldal tetejére