Május 1-jétől a Keleti pályaudvaron a metróaluljáró felől közvetlenül megközelíthető új Utascentrumban az utasoknak lehetőségük van az utazással kapcsolatos teljeskörű ügyintézésére: nemcsak belföldi menetjegyet és bérletet, de a nemzetközi utazásokra szóló vonatjegyeket is meg lehet vásárolni; intézhetik az egyéni vagy csoportos utazásokkal kapcsolatos ügyeket, valamint az ügyfélszolgálat az észrevételeket és a visszatérítéseket is egy helyen dolgozza fel. Ezenfelül a pályaudvaron vagy az oda érkező vonaton elveszett tárgyakat is itt kezelik, őrzik, a megtaláltakat pedig átveheti a tulajdonosa.
Az összesen 285 négyzetméteres ügyfélfogadó területen kialakított 11 pénztárnak – amelyből az egyik akadálymentesített – és a korszerű ügyfélhívó rendszernek köszönhetően hatékonyabban tudják kiszolgálni az utasokat, csökken a jegyváltási idő. Két további pultot is kiépítettek a kiemelt ügyintézésekre, ezek üvegfallal elválasztott helyiségben kaptak helyet, ezzel is emelve a csoportos utazásokat szervező, illetve a nagy értékű kedvezménykártyát igénylő ügyfelek komfortját. A kiszolgálótérben utastájékoztatási kijelzők segítik az utasokat, várakozókat, jelezve a vonatindulásokat és további hasznos menetrendi információkat.
Nemcsak a belső térben fordítottak figyelmet az akadálymentes kialakításra, hanem az új Utascentrum és a Keleti pályaudvar csarnoka között is. A vágánycsarnokba vezető, felújított főlépcső két oldalán két mozgólépcsőt építettek ki, ezenkívül két új lift is kényelmes és biztonságos közlekedési lehetőséget nyújt mindenki számára. Az átutazók, illetve a turisták számára 111 különböző méretű rekeszből, szekrényből álló csomagmegőrzőt helyeztek el az Utascentrumban a jegypénztárakon kívüli területen. 15 új jegykiadó automatát is telepítettek az Utascentrum körül, így összesen már 26 automata üzemel a Keletiben.
Az Utascentrumot a MÁV-START üzemelteti, a háttérben dolgozó és a tényleges utaskiszolgálással foglalkozókkal együtt ötven munkatárssal. Az Utascentrum május 1-jétől a hét minden napján 4:30 és 0:30 között várja az utasokat. Éjszaka is folyamatos a munka, hiszen ekkor végzik a napi adminisztratív feladatokat és a beérkezett észrevételek feldolgozását.
Az itt dolgozók számára modern, tágas –, a munkafolyamatok biztosítására, támogatására szolgáló háttérirodai (back-office) részt alakítottak ki. Az utasok által is látogatható terek mögött helyezkedik el többek között a főpénztár, a beléptető rendszerrel ellátott informatikai helyiség és a talált tárgyak gyűjtőpontja is. Az itt dolgozók számára modern kiszolgáló helyiségeket is kialakítottak, például pihenőket, teakonyhát, öltözőt.
A vasúttársaság szakemberei által tervezett és saját beruházásban átépített, összesen több mint 1540 négyzetméteres szolgáltatói terület kivitelezése 1,9 milliárd forintból valósult meg. Az átépítés hazai költségvetési forrásból és az Európai Unió finanszírozásával történt.
Az Utascentrum megnyitásával egyidejűleg átadták a felújított és kibővített mosdókat is, ahol akadálymentesített WC és baba-mama szoba is helyet kapott.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság