A mai napon nagy energiaigényű, InterCity és éjszakai kocsikkal tartott sikeres futópróbát a vasúttársaság Budapest és Hatvan között. A következő mérföldkő az utasforgalmi próbák lesznek, a járművek megfelelő felkészítése után. A MÁV-VOLÁN-csoport csak abban az esetben veszi majd üzemeltetésbe a mozdonyokat, ha a tesztelés eredményes és igazolja, hogy a mozdonyok biztonságosan és magas rendelkezésre állás mellett üzemeltethetők, valamint minden hatósági- és közlekedésbiztonsági előírásnak megfelelnek.
A jelenlegi teljeskörű műszaki próbaüzem során meggyőződünk a mozdonyok működési, terhelhetőségi, közlekedésbiztonsági és kezelési tulajdonságairól.
A mozdonyok – az üzembevételükre vonatkozó megállapodás létrejötte esetén – részben az elöregedett, V43-as típusú, 120 km/órás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására lennének forgalomba állítva, azzal, hogy használatukat néhány évre tervezi a MÁV-START, mindaddig amíg nem érkeznek új beszerzésű nagyteljesítményű, korszerű és már ETCS rendszerű vonatbefolyásolóval felszerelt villamosmozdonyok.
A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként - bérelhető használt járművek üzembe állításán. Ezáltal a tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok igénybevételéhez hasonlóan további használt járművekkel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája.
A francia Alstom által gyártott többáramnemű Astride mozdonyok alkalmasak a hazai 25 kV-os felsővezetékhálózaton üzemelni, és akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak. A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az AKIEM vasúti lízingcég.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság