Az S76-os vonat menetideje mindössze 49 perc Piliscsaba és Rákos között. A főváros területén belül a vonatok az Óbuda és Rákos közötti távot 20-22 perc, Aquincum és Újpalota között 12-13 perc, az Újpest és Újpalota közötti szakaszt pedig 7 perc alatt teszik meg. Ezek az eljutási idők az autós közlekedésnél is gyorsabb és versenyképesebb eljutást biztosítanak. Piliscsabától, illetve Óbudától Esztergom felé a csatlakozó S72, G72, Z72-es jelzésű vonatokkal tudnak továbbutazni az utasok. Rákoson az S60, G60, Z60, S80-as vonatokkal biztosít kapcsolatot a vasúttársaság Pécel–Gödöllő–Hatvan, valamint Sülysáp és Szolnok felé.
A külső körvasúton 2020-ban épült Újpalota megállóhely 5 perces sétával átszállást biztosít a vonatok és a 7, 7E, 8E, 108E, 133E, 277-es buszok között, így a főváros olyan területei is gyorsabban elérhetővé válnak Piliscsaba, Óbuda felől, amelyek jelenleg csak több átszállással és hosszabb eljutási idővel közelíthetők meg.
A MÁV-START a járatok utasforgalmát rendszeresen nyomon követi, és a pandémia ellenére az utasszám folyamatos növekedését tapasztalja. Hétköznapokon Újpalota megállóhely napi forgalma meghaladja a 300 utast, míg a körvasúti utasforgalom az 1000 főhöz közelít.
A vonatokat Pécel–Gödöllő irányába tervezik továbbvezetni, a fejlesztés várhatóan idén megvalósul. A vasúttársaság célja, hogy a Rákos-patak menti agglomerációból közvetlen kapcsolatot adjon a körvasúton át Budapest északi területeire.