Budapest, 2024. december 14. – Idén sajnos tizenöttel több baleset történt vasúti átjárókban a tavalyi év azonos időszakához képest, a halálos áldozatok száma pedig a kétszeresére emelkedett. A MÁV a balesetek számának csökkentése érdekében, megelőzési céllal figyelmeztető táblák kihelyezését kezdi meg budapesti és Pest vármegyei vasúti és HÉV átjárókban. Veszélyhelyzet esetén a táblán szereplő információk alapján a vasúttársasághoz, illetve a HÉV-hez közvetlenül befutó telefonos bejelentéssel – a vasúti átjáró helyének pontos beazonosítása mellett – a MÁV azonnal be tud avatkozni a balesetveszély elhárítása, a tragédiák megelőzése érdekében.
A szeptemberi történelmi árvízi védekezésben a MÁV-csoport munkavállalóira is hatalmas feladat hárult. A Duna áradása miatt meg kellett védeni a Komárom–Esztergom vonal mentén a vasúti töltést, a táti vízügyi védművet és a H5 dunai szakaszát érintő HÉV alagutat. A MÁV-csoport több száz munkavállalója éjt nappallá téve dolgozott az árvíz sújtotta területeken, hozzájárulva a sikeres magyarországi védekezéshez. Az árvíz sújtotta területeken tanúsított helytállásukért, illetve a helyszínen végzett munkájukért – az Építési és Közlekedési Minisztérium döntése alapján – egyszeri, 200 ezer forintos SZÉP kártyás pénzbeli elismerésben részesülnek.
Budapest, 2024. december 12. A MÁV-csoport fényben ragyogó járművei már az adventi időszak első részében is rendkívül népszerűnek bizonyultak, most pedig az ünnepi járművek teljes menetrendje elérhetővé vált.
Budapest, 2024. december 11. – A MÁV-csoport a Vasutas Országos Közművelődési és Szabadidő Egyesülettel (VOKE), a Magyar Vöröskereszttel és az Országos Vérellátó Szolgálattal együttműködve 18. alkalommal szervezi meg a MÁV-csoport Országos Véradó Napot. A működő egészségügyi ellátáshoz szükség van a vérkészletek folyamatos feltöltésére is, amelyhez 2024. december 13-án (pénteken) országosan 11 helyszínen járulhatnak hozzá az önkéntesek.
Budapest, 2024. december 10. - A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedését azonban ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal biztosítja Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport.
A novemberi havazás a legkényesebb forgalmi pontokon okozott rendkívüli helyzetet a hazai vasúti közlekedésben, ami az egész hónap késési adataiban visszatükröződik: a múlt hónapban 10-ből valamivel több mint 7 vonat közlekedett pontosan, ami elmarad az októberi eredményektől.
A MÁV-csoport új, havi riportja jelentős közérdeklődést váltott ki: egy hónap alatt háromszor nagyobb látogatószámot regisztráltunk az új felületen, mint a korábbi adatközlés webhelyén. A jövőben változik a közlekedési riportjainak időrendje: 2025. januártól minden hónap közepén, ám immár az összes közlekedési módra (vasút, autóbusz, HÉV, tramtrain) kiterjedően, egyetlen riportban közöljük majd a pontossági adatokat.
Budapest–Miskolc, 2024. december 5. – Az 5 pontos közlekedési akcióterv részeként elvégzett felújítással 20 kilométeren szűnnek meg a sebességkorlátozások, így kiszámíthatóbbá válik a menetrend, kevesebb lesz a késés és akár 5 perccel rövidülhet a menetidő.
A MÁV az ígért határidőre, december 4-re befejezte a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszán az egyik vágány (bal) felújítását, így a Miskolc- és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomások között kapacitáskorlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok, visszaállt az eredeti menetrend. Mától minden utasunk a felújítás előtt megszokott módon utazhat a munkahelyére vagy iskolába, illetve az adventi és az ünnepi időszakban a szeretteihez.
Budapest, 2024. december 1. – December 15-én jön a szokásos, éves menetrendváltás! Sokak számára jelenthet azonban könnyebbséget, hogy az új, 2024/2025-ös vasúti menetrendben jóval kevesebb változással kell számolni, mint korábban: az utasok túlnyomó többségének nem kell új indulási és érkezési időket megtanulnia és az országos kínálat sem szűkül, megmaradnak az elmúlt években kialakult és bevált járatok.
Egyes mellékvonalakon ugyanakkor a pontosság és a megbízhatóság javítása érdekében a menetidőket a ténylegesen tapasztalható eljutási időkhöz igazítjuk, így utasaink számára kiszámíthatóbbá válik az utazás és az átszállások tervezése, elérése, és a csatlakozó vonatok pontossága is javul.