A MÁV területén elvégzett hulladék-elszállítások kiadásai 2020 szeptembere óta megközelítik a 9 millió forintot. Az elmúlt időszakban a megrongált tiltó táblák helyett újak kihelyezéséről gondoskodott a vasúttársaság az illegális hulladéklerakás megakadályozása céljából.
A területen jelentkező súlyos gondok hatékony megoldása érdekében az elmúlt években a MÁV több alkalommal kezdeményezett az önkormányzatnál személyes egyeztetéseket és vett részt helyszíni bejárásokon annak érdekében, hogy együttesen, eredményesen léphessenek fel a kialakult helyzet kezelése érdekében. A vasúttársaság több alkalommal javasolta, hogy a Zuglói Önkormányzati Rendészettel megkötött Együttműködési Megállapodás hatálya további tevékenységekkel egészüljön ki, amelyekkel fokozottabb hatósági jelenlét és aktív beavatkozás lenne biztosítható. A MÁV többször kezdeményezte azt is, hogy együttműködési megállapodás keretében bizonyos feladatokat – mint például a zöldterület karbantartás – átadna az önkormányzatnak. A témában legutóbb 2020 novemberében készített a MÁV felmérést és megkeresést az önkormányzat számára, amelyre válasz nem érkezett.
A MÁV elnök-vezérigazgatója 2021. május eleji megkeresésében Zugló polgármesterének együttműködését kérte többek között abban, hogy a közbiztonság fenntartása és a környezet tisztaságának megóvása érdekében a területen építsenek ki térfigyelő kamerarendszert, amelyre a hatályos jogszabályok alapján csak az önkormányzat jogosult. A megkeresésre válasz a mai napig nem érkezett.
A vasúttársaság elkötelezett a Francia úton kialakult helyzet hosszú távú megoldására, azonban az önkormányzat együttműködése és hathatós lépései nélkül ez nem lehetséges.