A MÁV számára mindennél előbbre való, hogy az utasok minőségi kiszolgálása érdekében javítsa, fejlessze a szolgáltatását, mert a versenyképességet csak a színvonal emelésével lehet megőrizni, fokozni. Ezt három alappillérrel igyekszik elérni: egyrészt a járműpark megújításával, másrészt a vasúti pályafelújításokkal, harmadrészt az állomásfejlesztési programmal. Ezek a folyamatok az elmúlt négy évben felgyorsultak, a célok megvalósításához kormánytámogatást is kaptunk.
- A járműpark korszerűsítése: az utasok kényelme és a pontos indulás-érkezés szempontjából is nagyon fontos, hogy milyen minőségű kocsikkal, milyen menetrend szerint közlekedik a vasúttársaság. A vasúttársaság 2012 óta folyamatosan végzi a vasúti személykocsik komfortjának növelését, a belső terek teljes megújításával. Ezzel párhuzamosan új motorvonatokkal bővül a flotta. Emellett mára mintegy 770 vasúti személykocsiban ingyenes wifi szolgáltatást biztosít a társaság.
- Második pillér a pályafelújítás: Mintegy 1000 milliárd forintot fordíthat hazánk vasúti felújításokra a jelenlegi, 2014-2020-as uniós finanszírozási ciklusban az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program révén. Az uniós forrásokon kívül a MÁV költségtérítési forrásból is végez pályafelújításokat, amelyek megvalósítása részben saját kivitelezésben valósulhat meg.
- A szolgáltatási színvonalemelés harmadik fontos pillére az állomásfejlesztési program. Az utas első benyomását az állomáson szerzi, ha gondozott, szép környezet veszi körül, már eleve pozitív hozzáállással kezdi meg az utazást, éppen ezért indítottuk 2013-ban az Európai Unió által támogatott programunkat, amely 25 állomást érint.