Újabb, elektronikus úton is elérhető, e-learninghez hasonló tananyagokat fejleszt ki, a tanulás és a tanítás folyamatát segítő korszerű oktatási módszertant dolgoz ki, a hatósági vizsgák esetében pedig az eddigi követelményrendszer teljes felülvizsgálatát kezdeményezi a MÁV-csoport. A kidolgozott új segédanyagokat és módszereket 2016 szeptemberétől vezetik be.
A vasúttársaság a saját működését meghatározó, illetve az adott munkakörre vonatkozó szabályok és utasítások számonkérésétől nem tekinthet el, mivel azok ismerete és megfelelő használata kötelező. A sikeres felkészüléshez viszont az oktatási módszertan és a tudásanyag modernizálásával hatékony segítséget szeretne nyújtani. Ezzel párhuzamosan a MÁV a hatósági vizsgakövetelmény-rendszer átalakítását is célul tűzte ki. A vállalat szerint ugyanis a jelenlegi, többnyire lexikális tudásra épülő számonkérés nem segíti elő a megértésen alapuló tanulást, illetve az elsajátított ismeretek gyakorlati alkalmazását, mivel a vizsgán ellenőrzött tudás használatára később nem teljes körűen van szükség a mindennapi munkavégzés során.
A vasúti utasítások felülvizsgálata, illetve az erre a tudásanyagra épülő hatósági képzési programok kialakítása azonban nem csak a MÁV-csoport hatásköre, ezért a vasúttársaság a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Közlekedéstudományi Intézet Vasúti Vizsgaközpontjának segítségét és együttműködését kérte. A kezdeményezés eredményeként a MÁV-csoport a két hatóság részvételével 2016 áprilisában egy közös projektet indított, melynek keretében a kiemelt munkakörök (forgalmi szolgálattevő, váltókezelő, térközőr, jegyvizsgáló, vezető-jegyvizsgáló, mozdonyfelvigyázó, kocsivizsgáló) esetében felülvizsgálták a jelenlegi ismeret- és tudásanyagot, az oktatási módszertant és a vizsgakövetelményeket is.
Budapest, 2016. június 24.
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG