A MÁV a kétezres évek elején jelentős járműfejlesztést valósított meg, melynek részeként 2006. és 2010. között, két lépcsőben 60 FLIRT típusú motorvonatot szerzett be a Budapest elővárosi közlekedés modernizálása érdekében. Ezek voltak az első, úgynevezett „piros” FLIRT-ök, amelyek azonnal rendkívül népszerűvé váltak az utazóközönség körében. Az egyre növekvő utasigényekre reagálva a MÁV-START 2014. és 2016. között KÖZOP és IKOP forrásból, több lépcsőben, további 63 új motorvonatot szerzett be, ezek a „kék” FLIRT-ök.
Mind a 2004-2010., mind a 2014-2016. évek között utasforgalomba állt motorvonatok azonos járműtípushoz tartoznak. Alacsonypadlósak, utasterük akadálymentes és klimatizált, mosdóik zárt rendszerű WC-vel felszereltek, amelyek mozgáskorlátozottak számára is használhatóak. Többcélú terüket kerekesszékesek is használhatják, de babakocsik és kerékpárok is szállíthatók a fedélzeten. A tágas, világos, elővárosi utazásra tervezett járműveken az utasélményt szolgálja az ingyenesen használható fedélzeti wifi is.
Az utasok igényeinek megfelelően a járműgyártó által végzett korszerűsítések, az utazási komfort növelését, az esélyegyenlőséget és az üzemeltetés egyszerűsítését célzó fejlesztések miatt a különböző generációkat képviselő FLIRT motorvonatok mégis eltértek egymástól, ezért a MÁV-START úgy döntött, hogy a régebbi flotta felszereltségét, műszaki színvonalát és arculatát az újabb, kék-fehér színű FLIRT-ökhöz igazítja. A modernizáció részeként megújult az utastájékoztató-rendszer, így korszerű monitorokon lehet értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról. Laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatok és USB-töltők is találhatók már az ülések mellett. A mozgássérült-emelők átalakításával, az azt használók már nem csak szemből, hanem oldalról is fel tudnak szállni a járműre a keskenyebb peronokról. A mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedték be, továbbá a vakok és gyengénlátók egyértelmű eligazodása és tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket helyeztek el a fedélzeten. Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűbb lett a videós megfigyelő rendszer is, mely gyenge fényviszonyok mellett is jobb képminőséget biztosít.
Az első ilyen felújított motorvonat 2020 novemberében állt forgalomba, 2023. december 15-én pedig a hatvanadik, azaz az utolsó jármű átalakítása is lezárult.
Az egységesítési projekt munkálatainak finanszírozása az IKOP program részeként, 100 százalékos támogatás mellett valósult meg. Az összességében 5,4 milliárd forint értékű átalakítás Celldömölkön történt. A beruházás révén az utaselégedettség növekedése, az utasszám további emelkedése, valamint az üzemeltetés és a karbantartás hatékonyságának javulása várható.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság