A környezetvédelmi engedélynek és az akusztikai vizsgálatoknak megfelelőn három szakaszban, összesen 1.408 méter zajvédőfalat épít ki a vasúttársaság, illetve a kijelölt helyeken a passzív zajvédelmi intézkedéseket is elvégzik.
A vasúttársaság csökkentett, 60 km/h sebességben korlátozta a tehervonatok maximális sebességét, nem csak az építési munkálatok idejére, hanem a teljes vonatforgalom újraindulását követően is az elkerülő tranzitforgalom 2025. év végére tervezett visszatereléséig. A csökkentett sebesség miatt a vasúti forgalom zajterhelése nem fog növekedni az átadást követően sem, sőt a beruházás befejezésétől a vasúti pálya a nap 24 órájában képes lesz a forgalom lebonyolítására, ennek okán az éjszakai tehervonatok mennyisége csökkeni fog. A vasúti pálya átépítése, korszerűsítése már önmagában hozzájárul ahhoz, hogy a vasúti forgalomból eredő zajterhelés csökkenjen, hiszen új vágányokon, új síneken a vasúti forgalomból eredő zaj- és rezgéscsillapítás is megvalósul.
A Szeged-Rendező–Röszke országhatár vasútvonal átépítése ütemterv szerint halad, a teljes vonalon befejeződött a nagygépes munkavégzés, a vasúti pálya, a vágányok, a váltók és a szükséges építmények is elkészültek. A vasúti pályaépítés befejezés után elkezdődtek a párhuzamos és keresztező közműhálózati kiváltások és a felsővezetéki oszlopok telepítése tovább folytatódott.
Jelenleg is a nappali órákban – vonatmentes időszakban – végzik a vasútvonal hátralévő kivitelezési munkáit. Folyamatban vannak Röszke vasútállomás üzemi épületének teljeskörű felújítási munkái. Szentmihály új megállóhelyen és Röszke állomáson megkezdett akadálymentes magas peronok építése zajlik, a tervek jóváhagyása után az utasbeállók telepítése következik. A párhuzamos utak építési munkái is zajlanak.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság