Még 2020-ban csatlakozott a magyar vasútgyártás az IPAR 4.0 fejlesztési irányhoz. A MÁV célul tűzte ki, hogy a kognitív (öntanuló) gyártási környezet kialakítása révén a gyártási költségeket tovább csökkenti. A projektötlet által megvalósítandó kutatás-fejlesztési célkitűzés az IPAR 4.0 része, amely egy olyan öntanuló mesterséges intelligencia alapú termelési környezetet vizionál, melyben a Szolnoki Járműjavítóra egyedileg fejlesztett gyártó- és vezérlő berendezések saját maguk hangolják össze és szervezik meg a működésüket - emberi beavatkozás nélkül. Ez a jelenlegi manuális úton történő vasúti járműgyártást mind mennyiségben, mind minőségben és hatékonyságban nagyságrendekkel felülmúlja.
A két buszgyártó társasággal kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően az IPAR 4.0 fejlesztési iránnyal összehangban a vasúttársaság a Szolnoki Járműjavító jövőbeni szerepét kívánja növelni.
A megállapodás értelmében az INTER Traction Electrics Kft. (ITE Kft.) és a BM HEROS Zrt. szándékában áll, hogy az általuk gyártott autóbusz-kocsiszekrények, illetve járművek vonatkozásában a vasúttársasággal egy jövőbeni üzleti együttműködési rendszert alakítson ki a gyártási folyamat modernizálása érdekében. Ennek érdekében a MÁV a Szolnoki Járműjavítóba tervezett IC+ robotizált gyártósor kialakításakor figyelembe fogja venni, hogy az ITE Kft. által gyártott autóbuszok kocsiszekrényváz főelemei, valamint a BM HEROS Zrt. által készített járművek itt is gyárthatók legyenek.
A MÁV további buszgyártó társaságokkal is hasonló együttműködési megállapodások megkötését tervezi. Már zajlanak az ezekkel kapcsolatos előkészítő egyeztetések.
A MÁV-Volán-csoport kiemelt célja a városi, regionális és helyközi közösségi közlekedés fejlesztése, a szolgáltatások összekapcsolása, hosszútávon egységes, utasbarát, környezettudatos és költséghatékony közösségi közlekedés létrehozása.