Gyermekvasutasokat avattak szombaton

2024. június 8. szombat, 12.27 / Utolsó módosítás: 2024. június 8. szombat, 12.33

Ma tartották a budapesti Gyermekvasúton a 2023/2024. tanévben tanfolyamot elvégző gyerekek avatási ünnepségét. A budai hegyekben kanyargó kisvasút idén jubileumát is ünnepli: 75 éve adták át a második vonalszakaszt, a szolgálatot a kezdetektől 10-14 éves kisvasutasok látják el.

155 ifjú gyermekvasutas sorakozott fel a fogadalomtételre Hűvösvölgyben.

Szombaton 155 ifjú gyermekvasutas tett fogadalmat a hűvösvölgyi végállomáson. A tanév alatt ősszel és tavasszal is indult egy-egy négyhónapos tanfolyam, ahol a vasutas szakma alapjaival és a környék nevezetességeivel ismerkedhettek meg a gyerekek, majd a sikeres vizsgákat követően szolgálatba állhattak. A Gyermekvasút egyre növekvő népszerűségét jól mutatja, hogy napjainkban rekordszámú gyermekvasutas tagja a közösségnek.

Az ifjú vasutasokat Pafféri Zoltán vezérigazgató fogadta gyermekvasutassá a MÁV nevében, beszédében elmondta, hogy a vasúttársaság az elmúlt években saját forrásból valósította meg két állomás rekonstrukcióját és a hűvösvölgyi tábor újjáépítését, továbbá a jövőben is folytatódik a kisvasút járműveinek és állomásainak felújítása, a pálya karbantartása.

Az ifjú vasutasokat Pafféri Zoltán vezérigazgató fogadta gyermekvasutassá a MÁV nevében.

Besztercán Kornél, a Gyermekvasút vezetője köszöntőjében kiemelte, hogy a kisvasútnak milyen nagy szerepe van a közlekedési szakemberek utánpótlás-nevelésében, de minden valaha itt szolgáló gyermekről elmondható, hogy életre szóló meghatározó élményekkel gazdagodott az itt töltött évek során. Az ünnepségen kitüntették azt a 35 ifjú gyermekvasutast, akik kitűnő eredménnyel végezték el az idei képzést.

Besztercán Kornél, a Gyermekvasút vezetője köszöntőjében kiemelte, hogy a kisvasútnak milyen nagy szerepe van a közlekedési szakemberek utánpótlás-nevelésében.

Kitüntették azt a 35 ifjú gyermekvasutast, akik kitűnő eredménnyel végezték el az idei képzést.

A budapesti Úttörővasút első, 3 kilométeres szakaszát 1948. április 11-én kezdték el építeni a Széchenyi-hegyen a Hegyhát út és Golfpálya út találkozásánál. Először megépült Széchenyi-hegy végállomás, Normafa megállóhely, Csillebérc (Úttörőváros) és Virágvölgy (Előre) állomás, a vonatforgalom 1948. július 31-én indult meg. Az 1948-as kezdet után az építkezés további két szakasszal folytatódott, idén június 24-én a Virágvölgy (Előre) és Szépjuhászné (Ságváriliget) állomás közötti vonalrész 75 éves. A teljes vonalat 1950. augusztus 20-án adták át Hűvösvölgyben. Az Úttörővasút-Gyermekvasút fennállása alatt mintegy 16 ezren szolgáltak kisvasutasként a vonalon.

A budapesti Gyermekvasút közel 12 kilométeres hosszával 2015-ben bekerült a Guinness Rekordok könyvébe, mint a világon a leghosszabb olyan vasútvonal, ahol a forgalmi és kereskedelmi szolgálatot 10-14 éves korú gyermekek látják el. A Budai-hegység közkedvelt kirándulóhelyeit összekötő kisvasúton egész évben járnak a vonatok, jelenleg mintegy hétszáz gyerek váltja egymást a szolgálatban.

A Menetközben podcast sorozat következő részében gyermekvasutasok mesélnek a kisvasutasok életéről

Nyáron munkanapokon óránként, hétvégén 40-50 percenként indulnak a vonatok. A menetrendben előre meghirdetett napokon nosztalgiajáratok is forgalomba állnak. A Gyermekvasút menetrendje elérhető itt: https://gyermekvasut.hu/menetrend/

A menetrendszerinti útjára induló közkedvelt gőzös hosszú sípszóval köszöntötte az avatottakat.

A most felavatott gyermekvasutasok a 2023/24-es tanévben indított képzéseken végeztek.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság