Folytatódik a MÁV pályafelújítási programja: elkészült az Olaszliszka-Tolcsva–Sárospatak közti szakasz

2016. december 8. csütörtök, 13.02

Budapest, 2016. december 8.Újabb felújított vasúti szakaszt adott át az utazóközönségnek a MÁV: az Olaszliszka-Tolcsva–Sárospatak közti pályarekonstrukció komoly mérföldkő Borsod-Abaúj-Zemplén megye közlekedésfejlesztésében. A nemzeti vasúttársaság négy évvel ezelőtt, saját forrásból indította el a Mezőzombor–Sátoraljaújhely vonalfelújítási programot, amelynek első ütemében, 2012–2013-ban, 1,2 milliárd forintból felújította a Mezőzombor–Bodrogkeresztúr állomásközt. 2014-ben – 1,3 milliárd forintból – a Bodrogkeresztúr–Erdőbénye megállóhely és nyíltvonal átépítése történt meg, tavaly – 1,6 milliárd forintból – az Erdőbénye–Olaszliszka-Tolcsva vonalszakaszt építette át a MÁV, idén pedig – 3,1 milliárd forintból – az Olaszliszka-Tolcsva–Sárospatak állomásközt újította fel a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. (MÁV FKG).

A legutóbbi ütemben közel 12 kilométernyi, hézagnélküli vágányt építettek át, a földmunkák során mintegy 97 ezer köbméter anyagot termeltek ki, számos szakaszon a két méteres mélységig talajcserét végeztek az altalaj megerősítése miatt, amihez kétezer tonna meszet és 550 tonna cementet vettek igénybe. Bodrogolaszi megállóhelyen 250 méteres korszerű peront emeltek, hét útátjárót pedig gumielemes burkolattal korszerűsítettek.

A fejlesztések 2012-es elindítása többek között azt célozta, hogy a vonalra engedélyezett, eredetileg 80 km/órás pályasebesség 100 km/órára emelkedjen, illetve, hogy az – akkor még csak remélt – villamosítási program végén a térségben élők számára jól érzékelhetően javuljon az eljutási idő. Már a jelenlegi programmal is sikerült javítani a menetrendszerűséget, a vonal villamosítására a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pedig már kiírta a közbeszerzési eljárást. A fejlesztésre a tervek szerint két éven belül kerül sor.

Az Osztrák Szövetségi Vasutaktól (ÖBB) vásárolt 55 darab, hosszú Schlieren-kocsi felújítása után a Budapest–Hatvan–Miskolc–Szerencs–Sátoraljaújhely vasútvonalon lényegesen komfortosabbá, a központi ajtózárásnak köszönhetően pedig biztonságosabbá válik a közlekedés, tehát a beszerzés mindenki számára érzékelhető utazásiszínvonal-emelkedést jelent majd a mindennapokban.

 

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

Telefon: (06-1) 511-3186  l  E-mail: sajto [KUKAC] mav.hu l www.mavcsoport.hu