A ceglédi vonal felújításának idei második ütemében Üllő és Monor között dolgoznak, felváltva először az egyik majd a másik vágányon. Szeptember 29-én az elkészült vágányszakaszt visszaadták a forgalomnak, miután elvégezték a vágányátépítést és a szükséges váltócseréket, illetve megerősítették a felsővezetéki hálózatot. Szeptember 30-án éjjel a második vágányon is megkezdődtek a munkálatok. Jelenleg a hosszúsínek lehúzása zajlik, és megkezdődött a szakaszon az ágyazatrostálás és nagygépes vágány átépítés is.
A kivitelezés a MÁV FKG több mint száz szakemberének közreműködésével zajlik, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával. A vágányzárral járó munkálatok tervezetten október végéig befejeződnek, addig az érintett állomások között továbbra is egy vágánnyal kevesebb áll a vonatok rendelkezésére, emiatt módosított menetrendek vannak érvényben.
Novemberben még Vecsés és Monor állomásokon a felsővezetéket és a biztonsági berendezést érintő munkák zajlalak majd, ezeket vonatmentes időszakban, éjszakánként végzik el, ezért a közlekedést nem fogja zavarni, és nagyobb zajhatás sem várható.
A beruházásról, a megváltozott menetrendről és az érintett útátjárók lezárásáról a www.mav.hu/100a oldalon tájékozódhatnak az utasok. Minden érintett járatra rá lehet keresni az Elvirában, továbbá a MÁV mobilalkalmazás menetrendi keresőjében is.
Az utasoktól és a lakosságtól türelmet és megértést kérünk a felújítás alatt várható kellemetlenségekért!
Háttérinformációk:
A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája, kapacitásának, menetrendszerűségének javítását és stabil fenntartását a vasúttársaság kiemelten kezeli. A vasútvonal felújítása 2020-ban kezdődött meg a Nyugati pályaudvar és Városligeti elágazás közötti szakasz átépítésével, majd 2021 tavaszán a Vecsés–Üllő szakasz felújítása valósult meg, most pedig augusztus 30-tól október 30-ig Üllő és Monor között dolgoznak a MÁV FKG szakemberei.
Az Üllő és Monor közötti 18 kilométer hosszú vágány átépítésén, váltócseréken és felsővezeték-karbantartási munkálatokon túl Monor, Vecsés-Kertekalja és Hosszúberek-Péteri hangos utastájékoztatási rendszerét újra cserélik, utóbbi megállóhelyen modern vizuális utastájékoztató rendszer fogja szolgálni az utasokat. Üllő és Monor állomásokon megújul a biztosítóberendezés, Üllőn átépítik a fővágányokat, a váltókat is kicserélik, megerősítik a felsővezeték-hálózatot. Monor állomáson a meglévő pályainfrastruktúrát újítják fel, és az útátjárót is átépítik. Az átjárók lezárását a minél kisebb akadályoztatás érdekében a vágányzári munkák ütemezéséhez igazították. Legalább egy átjárón folyamatosan biztosítva lesz a közúti és gyalogos átkelési lehetőség.
A 20 milliárd forintos kormányzati támogatással megvalósuló kivitelezés befejezését követően ezen a szakaszon is megszüntethetők a sebességkorlátozások, ezáltal megbízhatóbbá és stabilabbá válik a közlekedés, csökken a meghibásodások száma.