Az állampolgároknak az államról alkotott képét, véleményét alapvetően meghatározza az, amikor ügyeik intézése során közvetlen kapcsolatba kerülnek az állammal. Kívánságuk és egyben jogos elvárásuk is, hogy ügyeiket hatékonyan, gyorsan és egyszerűen intézhessék. Ezért a Magyar Kormány és a Fejér Megyei Kormányhivatal kiemelt célja, hogy mindenki a lakóhelyéhez legközelebbi, vagy bármely, a számára legkönnyebben elérhető kormányablakban, munkaidőn kívül is el tudja intézni hivatalos ügyeit. Székesfehérvár vasútállomás felvételi épületének emeletén, 152 négyzetméteren 6 ügyfélpult és 1 fotófülke várja az embereket, akadálymentes megközelítési lehetőséggel.
Az „Állomásfejlesztési és Integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program (kormányablakok)” megnevezésű projekt célja állomások rendszerterv szerinti fejlesztése. A beruházás keretében a MÁV – az állomási szolgáltatások részeként – kialakítja a kormányablakok hálózatát. A kivitelezési költség Székesfehérvár esetében 68,6 millió forint volt; a kormányablak európai uniós forrás bevonásával valósult meg. A beruházásoknak köszönhetően az állomáson olyan valódi közösségi tér jött létre, ahol az emberek a számukra fontos szolgáltatásokat utazásaik során is könnyedén elérhetik, ezáltal sok időt spórolhatnak meg.
Fejér megyében jelenleg 13 kormányablak szolgálja a lakosságot. Modern, barátságos környezetben, akadálymentesített helyszíneken, felkészült és tapasztalt ügyintézőkkel várjuk az ügyfeleket, a hét minden munkanapján folyamatos nyitvatartással, hétfői és csütörtöki napokon meghosszabbított ügyfélfogadási idővel. A Fejér megyében működő integrált ügyfélszolgálatokon 2017-ben több mint 500 ezer fő jelent meg személyesen.
Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról rendelkező kormányhatározat nevesíti az állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat-fejlesztési programot. Ennek keretében alakították ki a MÁV Zrt. székesfehérvári, Béke tér 6–7. szám alatti épületében Fejér megye tizennegyedik, a Székesfehérvári járás ötödik, Székesfehérvár harmadik kormányablakát.
Székesfehérváron a vasútállomás szervesen integrálódott a város életébe. A létesítmény Magyarország egyik legnagyobb és legforgalmasabb, komoly városi infrastruktúrával megerősített vasúti csomópontja, ahol nyolc vasútvonal fut össze. Nyugat-Magyarország legkorszerűbb állomása, amely a közelmúltban 32 milliárd forintból újult meg; a térségben ez az állomás bonyolítja le a legnagyobb forgalmat, a legforgalmasabb időszakokban akár 260 vonat is használja, naponta átlagosan közel 9000 utas fordul meg itt. A jól szervezett városi tömegközlekedésnek, a Budapest–Székesfehérvár vonal fejlesztéseinek, az új motorvonatoknak és a javuló pontosságnak köszönhetően a vasúttal munkába ingázók száma igen jelentős és folyamatosan növekszik: míg 2015-ben 7, 2016-ban 7,2, tavaly azonban már 8 millióan vették igénybe a vasutat a székesfehérvári elővárosi fővonalon. Idén pedig – az első tíz hónap adatai szerint – 7,9 millióan vásároltak menetjegyet, ami a tavalyi év hasonló időszakához képest 18 százalékos bővülést jelent.
A székesfehérvári a 10. olyan MÁV-állomás, ahol az utazók praktikusan, munkába menet vagy onnan hazafelé tartva vehetik igénybe a kormányablakok szolgáltatásait, s a tervek szerint ez a szám a jövőben 13-ra fog emelkedni. Az új kormányablak kiépítésével az volt a döntéshozó szándéka, hogy a megyeszékhelyen és vonzáskörzetében élők, itt munkát vállalók gyorsabban és lehetőség szerint igényeikhez jobban igazodó ügyfélfogadási időben intézhessék ügyeiket.
Az akadálymentesített kormányablakban 6 ügyfélszolgálati munkahellyel és fotófülkével rendelkező, integrált ügyfélszolgálat jött létre. Megnyitásával enyhülni fog a belvárosi kormányablakok leterheltsége, ezáltal ott is gyorsulnak az ügyintézési folyamatok.