2021-ben az utasok majdnem egyharmada váltotta meg jegyét az új ELVIRA felületén, vagy a vasúti és Volánbusz termékeket is tartalmazó MÁV applikáción keresztül, vagyis az érintésmentes vásárlás térnyerése jól kimutatható a MÁV-Volán-csoportnál is. A 2019-es egyharmadhoz képest 2021-ben pedig már az online értékesítés kétharmada az applikáción keresztül történt, és csaknem minden ötödik belföldi vonatozó itt megváltott jeggyel utazott. 2021-ben 15 milliónál is több terméket vásároltak az alkalmazáson keresztül utasaink, több mint 8 milliárd forint értékben. A megvásárolt termékek 64,4 százaléka volt menetjegy, valamint több mint 58 ezer bérletet is vásároltak.
A jelentős mérföldkövet kétféle módon is emlékezetessé kívánja tenni a MÁV-Volán-csoport: amellett, hogy az egymilliomodik regisztráló jutalomban részesül, a korábbi 999 999 felhasználó számára is nyitva áll a lehetőség, hogy kivegye a részét az ünneplésből. A https://www.mavcsoport.hu/egymillio oldalon található regisztrációs felületen csupán néhány adatot kell megadni, amivel mindenki részt vehet a most induló és 2022. március 20-án éjfélig tartó nyereményjátékban – ami az eddigi regisztrálók mellett azok számára is nyitva áll, akik a játék időtartama alatt véglegesítik regisztrációjukat akár a MÁV appon, akár a jegy.mav.hu oldalon keresztül.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a XXI. század vásárlási szokásainak átalakulásával egyre többen választják az online értékesítési csatornákat, melyek fejlesztése teljes mértékben összhangban áll a MÁV-Volán-csoport digitalizációs törekvéseivel. Ennek részei nem csupán az utasok számára „kézzel fogható” értékesítési csatornák, hanem az ezeket kiszolgáló Jegyértékesítési (JÉ) rendszer is. Ezt – ahogy az utasok által jól ismert MÁV appot és új ELVIRA-t is – a vasúttársaság saját belső erőforrásaira alapozva a MÁV Szolgáltató Központ fejleszti. A fejlesztés során természetesen az utasok igényei sem szorulhatnak háttérbe, az eredmények pedig megmutatkoznak a MÁV app forgalmán is.
Háttér-információk:
A nyereményjáték résztvevői az alábbi értékes nyeremények valamelyikét nyerhetik meg:
- 3 db START KLUB VIP KÁRTYA;
- 1 db 2 személyes 1. osztályú Bécsbe szóló vonatjegy oda-vissza Utasellátó kuponnal;
- 1 db 2 személyes 1. osztályú Pozsonyba szóló vonatjegy oda-vissza Utasellátó kuponnal;
- 1 db 2 fő részére 2 személyes hálókocsiba szóló vonatjegy Münchenbe oda-vissza Utasellátó kuponnal;
- 1 db 2 fő részére 2 személyes hálókocsiba szóló vonatjegy Berlinbe oda-vissza Utasellátó kuponnal;
- élményutazás KISS vezetőállásban a Dunakanyarba (Budapest-Szob) 1 fő részére (oda-vissza).
A vasúttársaság eredetileg menetrendi tájékoztatást biztosító applikációja 2018-ban bővült a jegyértékesítés lehetőségével, az applikáció elterjedését azonban nemcsak a kor technológiai elvárásai indokolják. A koronavírus-járvány terjedése, az ehhez kapcsolódó óvintézkedések bevezetése szintén jelentős érv volt amellett, hogy a vasúttársaság folyamatosan tovább fejlessze, tökéletesítse az érintésmentes vásárlási lehetőségeket, és ezzel együtt a JÉ rendszert is, amely nem csupán a MÁV-Volán-csoport termékeinek értékesítésére alkalmas, hanem arra is, hogy az országos egységes jegyrendszer alapja legyen. A MÁV applikáció rendelkezik minden olyan előnnyel, ami a mai utasok számára kiemelten fontos, ez pedig egyre több embert ösztönöz ennek használatára.
Az app segítségével egyszerűen, sorban állás nélkül és 10 százalékos kedvezménnyel vásárolható e-vonatjegy, a START Európa nemzetközi vonatjegyek széles választéka, a Budapest közigazgatási területén kívüli HÉV jegyek is, illetve itt is megválthatók egyes vidéki városok – a Volánbusz üzemeltetésében lévő – helyi busz közlekedésében felhasználható napijegyek, bérletek, a kínálat pedig egyre bővül. A JÉ rendszer tavalyi nagy fejlesztése volt továbbá a május óta folyamatosan több úti célra is bevezetett kedvezményes Okosjegy, ami a várakozásoknak megfelelően jól debütált. Ezt már csaknem 160 ezren kipróbálták, és a közlekedők csaknem 20 százaléka 1. osztályú kocsikkal utazott. Az Okosjegy a nyári szezonban a Balaton térségében is elérhető volt, míg egész évben használható Szeged, Debrecen, Nyíregyháza és Pécs felé. Mindemellett fontos állomása volt a fejlesztésnek az is, hogy 2020 vége óta nem szükséges külön regisztrálni az ELVIRA-ra és a MÁV appra, hiszen a két felület bármelyikén véghezvitt regisztrációval mindkét csatornához hozzá lehet férni.
A MÁV-Volán-csoport folyamatosan azon dolgozik, hogy az ország vasúti és közúti hálózatán modern, összehangolt, kiszámítható és jó minőségű szolgáltatást tudjon kínálni. A cél, hogy a közösségi közlekedés versenyképes alternatíva legyen az utazók számára, és egyre többeket ösztönözzön ennek használatára az egyéni utazás helyett.