Nyíregyháza, 2021. május 28. – A MÁV-Volán-csoport elkötelezett a közös értékesítési csatornák bővítése iránt, aminek célja egy településeken és szolgáltatásokon átívelő, 21. századi közösségi közlekedési platform létrehozása. A közös fejlesztéseknek köszönhetően június 1-től Nyíregyháza helyi autóbusz-bérleteit is meg lehet váltani a MÁV applikációjában és a vasúti személypénztárban. Az utasok számára így gyorsabb és egyszerűbb lesz a bérletváltás.
A MÁV és a Volánbusz közötti stratégiai együttműködés kiemelt célja a városi, regionális és helyközi közösségi közlekedés fejlesztése, a szolgáltatások összekapcsolása. A MÁV mobilalkalmazása 2020 nyarán bővült a Térségi és városi jegyek menüponttal, amiben már megválthatók a szegedi 24 és 72 órás napijegyek és bérletek, továbbá a Volánbusz egyes székesfehérvári, nagykanizsai, zalaegerszegi, siófoki, várpalotai, pápai, szolnoki és egri helyi buszbérletei is.
Újabb városnál valósult meg ez a fejlesztés, június 1-től már a nyíregyházi bel- és külterületi napijegyek, bel- és külterületi összvonalas heti, félhavi, havi, 30 napos és negyedéves teljesárú, illetve tanuló és nyugdíjas bérletek is elérhetőek a MÁV applikációban, melynek már mintegy 600 ezer aktív felhasználója van. Ugyanezen termékeket, továbbá a teljesárú és a kedvezményes belterületi menetjegyeket a vasúti jegypénztárakban is meg lehet váltani.
Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: „A vasúttársaság folyamatosan fejleszti szolgáltatásait a térségben is. A saját gyártású, új IC+ kocsikból jelenleg már 54 van forgalomban az országban, és ezek közül már többel is találkozhatnak utasaink a Nyíregyházára közlekedő kör InterCity járatokon tavaly augusztus óta. A június 1-jével bevezetett szolgáltatásfejlesztés a városon belül közlekedőknek nyújt még jobb lehetőséget. A tarifális átjárhatóság megteremtése azért is kiemelkedően fontos, hogy a vasúttársaság által jelentősen fejlesztett, környezettudatos szolgáltatást a vasútállomásokra érkezők és az azokról továbbutazók is igénybe tudják venni. Terveink szerint 2022-re bevezetjük a MÁV-Volán-csoportnál az összehangolt menetrendi kínálatot jelentő egységesített menetrendet, utasaink a közös bérlet- és jegyértékesítő felületen vehetik majd igénybe szolgáltatásainkat.”
Dr. Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója kiemelte: „A fejlesztés legújabb lépcsőjének köszönhetően immár tíz település utasai válthatják meg helyi bérleteiket az új értékesítési csatornán, közülük a járat- és utasszámot tekintve Nyíregyháza az egyik legnagyobb. A szabolcsi megyeszékhely helyi közlekedésében 80 autóbuszt közlekedtetünk, amelyek átlagéletkora mindössze 8,7 év. 48 autóbuszvonalon évente több mint 406 ezer járatot indítunk, amely csaknem 16 millió utazást jelent. Éves szinten nagyságrendileg 148 ezer darabot váltanak az érintett nyíregyházi termékekből utasaink, akik mostantól néhány kattintással, egyszerűen és kényelmesen megvásárolhatják bérleteiket. Noha a járványügyi mutatók egyre kedvezőbbek, a kontaktusmentes, gyors és kényelmes vásárlási lehetőségek bővítése továbbra is nagyon fontos számunkra, a közösségi közlekedés vonzerejének növelése és utasaink minél színvonalasabb kiszolgálása érdekében.”
Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere elmondta: „Nagy öröm számunkra, hogy a MÁV-Volán-csoport közös fejlesztéseinek köszönhetően immár Nyíregyháza helyi autóbusz-bérletei is megvásárolhatók a MÁV applikációjában és pénztáraiban. A közösségi közlekedés fejlesztése folyamatos városunkban. Legyen szó az autóbusz járműpark modernizálásáról, vagy az autóbusz menetrend utasbarát finomhangolásáról, a tájékoztatás minőségének emeléséről, az utóbbi években nagyot léptünk előre. Az olyan új, 21. századi megoldások, mint a most bevezetett jegy-, és bérletvásárlást lehetővé tévő applikáció nagyban hozzájárulnak a gyors és kényelmes városon belüli közlekedéshez. Ez a nyíregyháziaknak, az itt tanuló fiataloknak, és a naponta munkahelyükre ingázóknak is nagyszerű lehetőség.”
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság