Az elsődleges vizsgálatok alapján a jobb vágányon egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, mintegy 2 km hosszban megrongálódott a vasúti pálya, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kell építeni. A bal vágányon sem közlekedhetnek a vonatok, ez a vágány is megrongálódott, vágánygeometriai hibák keletkeztek. Ezek helyreállításán dolgoznak, illetve a másik vágányon lévő kocsik beemelését készítik elő a daru megfelelő letalpalását kialakítva. A vasúti daru poziciójának meváltoztatására is szükség van, a Szajol–Szentes–Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Mezőtúr útirányon át fordítják meg a speciális munkagépet.
Hétfő reggelig a vonat utolsó siklott kocsiját rakománnyal együtt, a megfelelő műszaki vizsgálat és javítás után visszahelyezték a vágányra. A többi kocsi beemelése a daru új pozíciójából történik majd, illetve a kocsikról a konténereket rakják át a helyszínre küldött vasúti kocsikra.
A kár több százmillió forintra becsülhető. A helyreállítás a bal vágányon leghamarabb a hét második felében teszi majd lehetővé, hogy egyelőre sebességkorlátozással megindulhasson egy vágányon a forgalom.
A vonatok módosított menetrend szerint, korlátozásokkal, késésekkel közlekednek, egy szakaszon pótlóbuszokkal kell utazni, járatkimaradásokra is számítani kell. A vasúttársaság javasolja az utazóknak, hogy kísérjék figyelemmel a MÁV honlapját, vagy a MÁVINFORM Facebook híreit, folyamatosan frissülnek az oldalak. Az aktuális változások itt tekinthetők meg: https://www.mavcsoport.hu/mavinform/bekescsabai-vonalon-hetfon-korlatozasok-kesesek-potlobuszok
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság